EST

Uudised

Looduslaager Lahemaal
09.06.2015

Traditsiooniliselt toimub reaal- ja loodusharu õpilastele kevadel kahepäevane looduslaager, kus praktilise tegevuse käigus pannakse proovile oma teadmised reaal- ja loodusainetes.

Sel kevadel toimus õppepraktika  Lahemaal.   Ootused ja hirmud eelseisva matka, sääskede ja telkides ööbimise ees olid üsna suured. Nii mõnelegi oli selline kogemus esmakordne.

Meie esimeseks sihtpunktiks oli Palmse Looduskeskus, kus nägime õppefilmi Lahemaa Rahvuspargist.  Seejärel tuli paaris lahendada Lahemaaga seotud ristsõna, millele aitas vastuseid leida sealne suurepärane väljapanek.

Järgmine sihtpunkt oli Oandu Looduskeskus, kus meid võtsid vastu RMK giidid, kellega suundusime paarikilomeetrisele matkale mööda Altja rannamaastikku. Matk oli tore ja informatiivne. Rannametsas nägime üllatavalt palju taimeliike. Mustikad, pohlad, jänesekapsad, küüvitsad ja ülased said kõigile osalejatele tuntuks, jänesekapsad kõlbasid süüagi. Mere ääres otsisime ja määrasime karpe ning soolast pinnast taluvaid taimeliike. Uurisime vetikaid ja tutvusime putukatega, kes külma meretuult trotsides ringi lendasid.

Lõpuks jõudsime laagriplatsile, kus meid ootas kohalike perenaiste keedetud kuum supp ja maitsev kook. Saime laua ümber istuda ja kogutud muljeid vahetada. Seejärel pandi üles telgid ja koguneti maastikumänguks, kus tuli lahendada ülesandeid erinevatest õppeainetest.  Samuti jaotati rühmadele kätte töölehed, mis tuli järgmiseks päevaks ära täita. Paljud asusid kohe neid praktilisi ülesandeid täitma, sest midagi ei tahetud jätta järgmiseks päevaks. Mis tehtud, see tehtud!

Õhtul istuti kaua lõkke ääres, agaramad proovisid kätt puude saagimises ja lõhkumises, et lõkkematerjali ikka jätkuks. Lõkkel küpsetatud vorst ja keedetud tee maitsesid hästi.

Öö oli maikuu kohta üsna jahe ja telkides magamine polnud nii mugav nagu kodus. Siiski olid hommikuks kõik rõõmsameelsed ning pärast lõkkel keedetud tee joomist ja hommikusööki läks tegevus jälle lahti. Seekord kogunesime  taas Oandu Loodusmajja, kus vaatasime väga huvitavat filmi puudest ja nende mõistlikust kasutamisest. Seejärel kohtusime jälle oma giididega ja tegime sisuka matka mööda õpperada "Pärandkultuuri radadel". Matkaraja äärde jäi ka puukool, kus kasvatatakse männi- ja kuusetaimi, et neist metsas elujõulised puud sirguks.

Kui tagasi laagriplatsile jõudsime, oli vaatamata väsimusele tuju kõigil hea.
Oli tore ja õpetlik kogemus.